FORSIDE          MOBIL        ENGLISH        INDHOLD        SØG        HJÆLP   
      
 
 
Træningstider
 
 Børn 6-9 år
En typisk træning foregår således: - Opvarmning - vi løber runder på stadion eller leger os varme, om vinteren løber vi udendørs såfremt vejret tillader det, vi løber både korte og lange ruter afhængig af hvilke discipliner vi træner. - Træning - Vi træner en eller flere discipliner - vi gør vores bedste for at skifte mellem forskellige slags discipliner og opfylde evt. ønsker mht. stævner. - Leg - både børnene og trænerne elsker en god leg, nogle lege kan endda bruges som egentlig træning. - Særlig afslutningsleg - "Klem". Klem er en særlig leg hvor et udvalgt barn fra "klemmelisten" sender et håndtryk rundt i en cirkel. Når håndtrykket er nået hele vejen rundt, kan det udvalgte barn sige tak for i dag og træningen afsluttes.
Mandage 16.45 til 18:00 Bagsværd Stadion/Boldhallen Henrik Hansen 40791220 vmaxhansen @ gmail.com
 
 
Ungdom 10-13 år
Holdet deles i praksis i to hold: 10-11 og 12-13 år. Holdene består af både nybegyndere og mere garvede udøvere, som ofte er fortsat fra mandagsholdet. Men at have gået til atletik i lang tid er absolut ikke altid en forudsætning for at kunne blive god. Det kræver "bare" en vis portion talent, gåpåmod og vilje til at blive bedre,selv når en disciplin virker svær. Af samme grund forventer vi som trænere også, at man som deltager ikke møder op med en "jeg kan ikke"-indstilling, for det er der som regel ingen der kan, første gang de forsøger sig med højdespring eller spydkast. Vi tilstræber en passende blanding af leg og egentlig disciplintræning, men med vægt på sidstnævnte, så deltagerne gennem træningen kan udvikle alle sider af deres motoriske og atletiske kunnen og samtidig spore sig ind på, hvad de er særligt gode til.
Tirsdag 16.00 - 17.30 10 - 11 år Bagsværd Stadion Thorbjørn Mikkelsen 25688012
Tirsdag 16.00 - 17.30 10 - 11 år Bagsværd Stadion Ida Mørck 29240780 idacmoerck @ gmail.com
Tirsdag 16.30 - 18.00 12 - 13 år Bagsværd Stadion Tino Klein 29862650
 Ungdom 14- år
Vores hold har primær fokus på den grundlæggende teknik inden for atletikken. Vi gør meget ud af grundtræningen og målrettet træning, med mulighed for og gradvis øget specialisering. Der lægges vægt på enkeltdetaljer, dog uden at træningen føles kedelig. Atletik er konkurrenceidræt, og det er det, vi brænder for. Vores mission at lære dig hvad atletik egentlig går ud på og hvor mange forskellige øvelser, der indgår i et træningspas og i en konkurrencesituation. Vores mål er også, at du og dine kammerater bliver rimelig selvkørende efter nogen instruktion. Det er selvfølgelig ikke noget vi forventer af dig lige med det samme, men vi arbejder hen imod, at du tager ansvar for din egen træning. Vi har 3 ugentlige træningspas. Når du så har mod på det, kan du deltage i en række stævner der tilbydes i Storkøbenhavn. Bagsværd Atletik Club laver også sine egne stævner, hvor du kan prøve dig selv af i ”trygge rammer”. I vores træningsstævner indgår for eksempel en 80 meter, højdespring og kug
Tirsdag 17:00-18:30 Bagsværd Stadion Hilmar Kvist 25291545 hilmar.kvist @ gmail.com
Torsdag 17:30-19:00 Bagsværd Stadion Lars Bach (spring) Rene Bang Hansen 29494401/ 40590311 labj @ di.dk / rbh @ mediabors.dk
Lørdag Start 10:00 Bagsværd Stadion 
 Kastegruppen fra 14 år
Kastegruppen består af udøvere, der primært har hovedinteresse i kasteøvelserne, dvs. spydkast, kuglestød, diskoskast, hammerkast og vægtkast. Men alle som vil dygtiggøre sig i kast er velkommen.Der trænes teknik i alle kast, bygget op over den enkeltes kunnen. Basisteknik for nybegyndere og let øvede og en mere grundig udvidet træning for de mere erfarne. Det er målet at alle skal kunne udføre kastene så teknisk korrekt som muligt.Tekniktræning kombineres med styrketræning. Også her i forhold til alder og formåen. Dette gøres for at sikre at udøveren kan klare de styrkemæssige krav kastene kræver.
Tirsdag 17:00-19:00 Bagsværd Stadion Tino Klein 29 86 26 50 tk @ gubra.dk
Torsdag 17:00-19:00 (sommer) Bagsværd Stadion 
Torsdag 18:00-20:00 (vinter) Boldhal 
Spring/sprint gruppe, fra 14 år
I spring/sprint gruppen træner de atleter der har lyst og flair til at prøve sig af med højdespring, længdespring eller trespring (stangspring i samarbejde og efter aftale med Rene). Træningen er for de atleter, der har snuset til spring i de generelle grupper, men som gerne vil specialisere sig lidt mere. Typisk har gruppens atleter fokus på konkurrence deltagelse og træner målrettet på at blive bedre til deres disciplin. Vi træner både teknik og fysiske øvelser, der understøtter de enkelte spring. Det er typisk forskellige typer hop på kasser, over hække, løbespring mv. Vi træner også styrke med medicinbolde, kuglekast og lidt styrke efter alder, tid og formåen. Den enkelte atlet sætter store og små målsætninger for sig selv, og deltager i stævner i rundt omkring i Storkøbenhavn, det øvrige Danmark og sommetider svenske stævner.
Efter afta Hallen/stadion (sommer) Lars Bach Jensen 29494401 LABJ@di.dk
 
 
Mellem- og Langdistanceløb fra 14 år
Der trænes mod konkurrencer på bane fra 400m til 5000m, landevejsløb, motionsløb og crossløb. Træningen varierer en del afhængig af sæsonen, men er bygget op over forskellige antal og typer af intervaller. Da der er forskel i atleternes niveau, differentieres hver enkelt atlets træningsprogram, men gruppen træner så vidt muligt samlet. Ud over selve løbetræningen er der indbygget koordinationsøvelser, core-stabilitet, smidighed og styrketræning i de forskellige træningspas. Træningen foregår både på bane og i skov.Løb er en meget individuel sport, men der sigtes også mod at stille op i hold-konkurrencer, så som ØDM- og DM-landevej, ØDM- og DM-cross og vinterturneringer, desuden leverer gruppen deltagere til klubbens Danmarksturneringshold og holdet til Baneturneringen.
 Carsten Rytter 28566527 rytter @ newmail.dk
 
 
 BAC 1 (løb inkl. maraton)
Langdistanceløb (og mellemdistanceløb) med 10 km-tider op til 40 minutter. Rigtig mange på holdet træner mod maraton og halvmaraton, og træningen planlægges i perioder med henblik på de store danske og udenlandske motionsløb i denne kategori. Men løberne spænder meget bredt helt nede fra 800 m og 1500 m baneløb, og flertallet løber også mange andre løbstyper som cross, landevejsløb, banestævner og helt almindelige motionsløb. Der er gode muligheder for at danne hold til de danske mesterskaber i f.eks. 40 års-, 45 års-, 50 års-klasserne osv. De fleste på holdet er naturligvis herrer, men det kan afsløres, at det aldrig har været et rent herrehold. Unge løbere er velkomne, også hvis tids-"krav" ikke helt opfyldes. Her kan fremgangen nemlig ofte komme utroligt hurtigt. Så snakker vi om, hvordan opstarten skal foregå. Holdet træner en del sammen med BAC 2.
Tirsdag 17.00 Lange intervaller Svend Guldbrandsen
Torsdag 17.00 15 km tur med ryk 4498 9824 / 3026 6439
Lørdag 8.30 Langtur på 20-25 km svend.guldbrandsen@fasttvnet.dk
 BAC 2 motionshold - rutinerede løbere
BAC 2 er for den erfarne løber som er vant til at kunne løbe 10 km eller mere på et træningspas. Typisk kan løbere på BAC 2 løbe 10 km i konkurrencetempo mellem 41 og 55 min.BAC 2 er for den erfarne løber hvor der bliver lagt vægt på en seriøs tilgang til træningen forenet med fordelene ved det sociale element i en klub. På holdet er også en del triatleter. BAC 2 har typisk halvmaraton som fokusløb, og der er også faste deltagere fra holdet i turnering for klubber for masters (DT) og DM masters. Typisk er der 8-10 løbere til træning, og der er altid nogle at dele tempo med. Typisk løbes der intervaller om tirsdagen, og om torsdagen er der tempoløb. Som regel er begge træningspas planlagt så der tages højde for forskellige tempi. Opvarmning indeholder altid elementer af styrketræning i større eller mindre grad. Om lørdagen løbes typisk langdistancetur i lidt lavere tempo. Der er altid mulighed for at tilpasse efter dagsform.
Tirsdag kl. 17.00 Intervaller Benedicte Kastrup dicte13 @ hotmail.com
Torsdag kl. 17.00 Tempoløb 
Lørdag kl. 08.30 Langdistance 
 BAC 3 Motionsløbehold
Motionsløbeholdet er for dig, der befinder dig mellem at være nybegynder og være elite. Den typiske løber hos os kan løbe 8 km eller længere og kan løbe 10 km på mellem 40 og 90 minutter.Vi løber i klub fordi vi kan lide at løbe, at være sociale og at blive udfordret på hvert vores niveau. I tirsdagens intervaltræning er vi sammen på tværs af forskelligt tempo. I torsdagens mere tempofyldte træning og i lørdagens lange træning deler vi holdet op i undergrupper, hvor du løber i en gruppe, der løber i dit tempo. Vi tilbyder en træning, der kan holde dig i god form - og kan være grundlag for deltagelse i motions- og konkurrenceløb fra 5 km til maraton. Vi lægger rammerne - du bestemmer hvor meget energi, du lægger i det. Vi glæder os til at løbe sammen med dig.
Tirsdag 17.00 Interval Skov, veje, stier osv. Lennart G. Pedersen 22659742 lennartpedersen @ mail.dk
Torsdag 17:00 Tempo Bjarne Henriksen 44490609 henriksenbj @ gmail.com
Lørdag 8:30 Distance 
mandag 17:00 Interval for begynder og let øvede 
BAC 4 Begyndere og let øvede
For dem som gerne vil begynde at løbe. Du har evt. løbet før, men endnu ikke fundet rytmen og vil gerne løbe sammen med andre. Her er det ikke noget krav om at du kan løbe men du er velkommen selv om du kan løbe 5 km eller mere. Mandag er det hovedsageligt fartlege, Vores mål er, at kunne løbe 5 km uden pause. Torsdag løber vi en tur, hvor vi prøver at sætte tempoet lidt op. Lørdag sætter vi farten ned og prøver at løbe længere uden pause. Holdets fornemmeste opgave er at være fødekæde til de andre hold.Holdet omfatter også begyndertræning "Løb med", som er et 10 ugers træningsforløb. Der er start primo året og primo september, hvor der løbes mandag og lørdag.
Mandag 17:00 - 18:00 Begyndertræning Lis Knudsen 30319751 lisknudsen @ gmail.com
Torsdag 17:00 løb op til 10 km Hanne Ibi Hjæresen 23609847 ibihanne @ gmail.com
Lørdag 8:30 Distance 
 Atletik 18-99 år
Træningen til forskellige discipliner er jo forskellig, så derfor afhænger aktiviteterne på dette hold af hvem, der er til stede på dagen. Oftest er det træning på stadion, og det kan omfatte sprint-intervaller, lidt længere intervaller, hækkeøvelser, spring, kast m.m. Træningen er for dem, der er vokset fra ungdomstræningen, men er ellers ikke begrænset aldersmæssigt. Man behøver ikke at have dyrket atletik før for at deltage her, men en eller anden form for sportslig baggrund er nok godt at have.
Tirsdag 17.00  Johnny Bagge 51927000
Torsdag 17.00  johnnyb @ gge.dk
Andre dage efter aftale  
Vintertræning for Veteraner og Motionister
Indendørstræning fra 1.oktober til 30. april tilrettelagt på en sådan måde, at alle kan deltage på det niveau, de lige nu befinder sig på.Træningen er målrettet veteraner og motionister, herunder nybegyndere. Træningen består i store træk af opvarmning, gymnastik, smidighedsøvelser. Hoppeserie. Curcuittræning 10 øvelser á 30 sek. med 30 sek. pause imellem øvelserne. Let styrketræning af mave og ryg. Der afsluttes med strækøvelser.Alle er velkomne.
Mandag 18.00 - 19.30  Susan Ravn 4449 2014 susanravn @ live.dk
 Marianne Søderberg
 
  
Terminsliste (evt. tilmelding) 
5-7/13/1Dommerkurser
Nyheder 
28/11 DM Cross Ungdom og Senior
18/11 Joel Ibler Lillesø indstillet til &q...
10/11 Joel vinder Bronze til Nordiske Meste...
10/11 Katharina Zobel vinder Young Star
18/10 5 BAC-atleter udtaget til Landsholdet
Medlemmerne