Om klubben

Bagsværd Atletik Club (BAC) er stiftet den 28. maj 1972, ved en sammenlægning af de tidligere atletikafdelinger Bagsværd Idrætsforening og Gladsaxe Idrætsforening. Klubben havde således 50 års jubilæum i 2022.

Klubben har til formål at samle alle motions- og atletik-interesserede. Som medlem af BAC får man træning og hyggeligt samvær med ligesindede, og selskab under træning og på sine løbeture.

Bagsværd Triathlon Klub er en selvstændig afdeling af atletikklubben, og en del medlemmer er aktive begge steder.

Hovedaktiviteterne i klubben er naturligvis atletik, løb og motion. Typisk gør børn og unge til atletik og de voksne løber, men man kan dyrke atletik i alle aldre, og man behøver heller ikke være voksen for at løbe langt.

Naturligvis er der også andre medlemsarrangementer i årets løb som ture, fester o.s.v. Vi har intet klubblad, men en levende hjemmeside.

Når man er medlem, kan man principielt deltage i alle træningsaktiviteter, og træne lige så meget man orker.

Man løber i skoven og på gader og stræder, samt på banen. Afhængigt af lysten og ens niveau kan man deltage i store eller små motionsløb eller i eliteløb, bl.a. Vinterturneringen for hold.

Bortset fra træningen for de helt unge, er træningen ikke aldersopdelt, og f.eks. er BAC en stærk veteranklub med deltagere i løb, stævner og holdkampe.

Atletik dyrkes på stadion om sommeren, og om vinteren kan man flytte indendørs. Klubbens folk deltager i masser af stævner og holdkampe. Ikke mindst tilbyder en række ungdomshold masser af sportslige udfordringer p alle niveauer.

Som nævnt er atletik dog ikke kun for børn og unge, og BAC har med jævne mellemrum nogle af landets bedste atletikfolk.

Der afholdes desuden en håndfuld atletikstævner hvert år på Bagsværd Stadion.

Først og fremmest er Bagsværd Stadion selvfølgelig en af klubbens gode faciliteter, men den dejlige natur med skov og søer næsten lige uden for døren er absolut også blandt de mange gode grunde til at løbe i Bagsværd.

På stadion har BAC et klublokale, og der er også omklædningsrum med bad og sauna.

Også som atletik-udøver udnytter man skovens bakker og terræn. Derudover trænes der atletik i hallen på Bagsværd Skole om vinteren.

Formand i klubben er Anne Line Jessen Seeberg

Der er i øjeblikket ca. 400 medlemmer i Bagsværd Atletik Club.

Bagsværd Atletik Club

Bagsværd Stadion